Quantcast
Browsing latest articles
Browse All 28 View Live

Hei desember-London!

Tidlig ettermiddag idag fløy vi avsted til London, og på flytoget på vei til Gardermoen koste vi oss litt ekstra med noe som hører Luciadagen til: Lussekatter med ekte safran i! Og kaffi. Naaaaaam. Bra...

Paristips? Jatakk!

Vi har såvidt begynt på et nytt år, og allerede er Åsmund og jeg godt i gang med å planlegge vårt neste eventyr sammen. Da vi i november i Thailand satt og pratet om hvilke steder vi kunne tenke oss å...

Notre-Dame er en gotisk katedral

Etter å ha sett på massevis av planter, blomster og skjelett, trasket vi videre i den franske hovedstaden: Ned til elva: Mot Notre-Dame: Over brua full av hengelåser: Vasset gjennom blomster fra...

Kosmetikk og te i Paris

Da lunsjen søndag var spist, trasket vi videre i byen. Flere butikker hadde søndagsåpent, og det var mye å se!: Hehehe, vi støtte visst på enda en Lush-butikk (med Lush-Spa i tillegg, faktisk!): Inn...

Resten av selve elleveårdagen vår i Paris

Mer trasking ble det (jeg lurer på hvor mange kilometer vi har gått i løpet av turen?!), og skoene mine var gjennomvåte, og Åsmunds paraply lakk. Allikevel brydde vi oss fint lite om det, og vandret i...

København-tips? Jatakk!

Bilde lånt herfra Åsmund og jeg fantaserer så smått om en aldri så liten helgetur til Danmarks hovedstad i løpet av seinsommeren/ tidlig høst, og har såvidt begynt å planlegge i det små. Selv har jeg...

Vi drar på hyttetur (uten kanarifugl i bur)

Denne helga skal jeg tilbringe på hyttetur i Kongsberg med de tre finingene ovenfor her! Jeg gleder meg som bare det, og håper (og tror!) vi får det skikkelig koselig sammen i det gule huset i skogen....

Off to Copenhagen

Heyheyhey, i det dette innlegget postes, sitter Åsmund og jeg på flytoget på vei til flyplassen. I kveld flyr vi avsted til Danmark, nærmere bestemt København, for en kjærestehelg i den danske...

København-helg, del I

Vi ankom den danske hovedstaden sent fredag kveld, og etter en del om og men, var vi framme på hotellet like før midnatt, stuptrøtte. Hurra for badekar på hotellrommet, for ord kan ikke beskrive hvor...

Tivoli i København!

Etter å ha gått til innkjøp av hvert vårt Copenhagen Card (som kort fortalt gir gratis inngang eller rabatter mange steder, samt gratis kollektivtransport!), gikk vi i regnet under hver vår paraply til...

Botanisk Have København

Da vi var ferdige på Tivoli lørdag, hoppet vi på en buss og kjørte til Botanisk Have! Botanisk hage er moro å besøke i alle byer og land, og Danmark og København var intet unntak: Vind og regn gjorde...

Rosenborg slott og kronjuvelene

Fra Botanisk Have spaserte vi til Rosenborg Slot. Det var virkelig litt av et syn!: Vi ankom ikke så lang tid før stengetid, så vi måtte være ganske effektive for å få med oss det vi ville. Først tok...

København-helg, del II

Da vi forlot Rosenborg Slot på lørdag ettermiddag, skyet det skikkelig til: Så kom regnet, stille først: Og så tok det helt av! Haha, så heftig regn som dette er det ikke ofte jeg ser, og gjett om sko...

Søndag, siste dag i København

Søndag morgen i København våknet vi ganske tidlig for å få mest ut av vår siste dag i den danske hovedstaden, spiste hotellfrokost og pakket sammen på rommet, før vi sjekket ut. Buhu!: Søndagsmorgen i...

Før avreise: Rundetårn og Torvehallerne i Køben

Søndag i København, etter de to museumsbesøkene, hadde vi to steder til som vi gjerne ville besøke, før flyet vårt tilbake til Oslo. Det første var Rundetårn, og dit spaserte vi igjennom mange fine...

Oktobertur til London

London calling, igjen! Om bare en måned bærer det avsted til London, hurraaa! Denne gangen er det beste Ane og jeg som reiser sammen, på en venninnetur som skal fylles med sjåpping (svir av en grei...

16102015

(Illustrasjonsfoto fra da jeg fløy Bergen -> Oslo i fjor høst) Adjø så lenge!  Når dette postes er vi (forhåpentligvis!) trygt framme i London, og dataen står igjen på skrivepulten hjemme i Oslo....

Venninnetur til London, del 1

Fredag morgen, 10:00, suste flyet vårt avsted fra Gardermoen, og ikke lenge etterpå kunne vi sette føttene på britisk jord. En togtur, en undergrunntur og en bitteliten spasertur, og vi kunne sjekke...

Venninnetur til London, del 2

Lørdag var den eneste fulle dagen vi fikk i London, så vi sørget for å gjøre mest mulig ut av den. Vekkerklokka vekket oss forholdsvis tidlig, og så var det klart for hotellfrokost i den koselige...

22. – 24. oktober i Bergen

Bergen ble ikke helt som planlagt, men allikevel utrolig fint! Det var _SÅ_ koselig å se Silje Elisabeth igjen, og tilbringe massemasse tid med henne. Fnise og le, spise god mat, prate og ikke minst...

31102015

Katteveska er pakka, kattetightsen er på, og straks er jeg klar til å dra på jobb. I kveld setter jeg meg på bussen til Risør, og jeg klarer nesten ikke å vente med å komme hjem dit! Det føles som en...

Göteborg i februar

Juhuuu! Åsmund og jeg har booket oss en aldri så liten helgetur til Sverige i februar! Turen går med buss til Göteborg, og vi gleder oss skikkelig allerede. Begge har vi vært på Liseberg da vi var barn...

Tilbakeblikk på september 2015

Braket igang måneden med loppis/bloppis sammen med Synne! Ivrige kjøpere dukket opp: Og vi var i glimrende bra humør. Kjempegøy!: Åsmund og jeg tok oss en helgetur til den danske hovedstaden. Hallo...

Tilbakeblikk på oktober 2015

Fikk meg mitt første analogkamera! Et brukt Pentax ME fra 70-tallet, fra min sjef Christiane: Knipset masse med det, og delte bildene med dere. Må finne fram det kameraet igjen, altså!: Lunsjet med...

Göteborg og bloggfri helg

Bilde fra februar 2015 i bloggarkivet Hey! Nå når dette innlegget postes, er Åsmund og jeg på bussen på vei til Göteborg, hvor vi skal tilbringe helga. Egentlig hadde jeg planlagt å være superflink, og...

Göteborg: Fredagskvelden

— Sponset hotellopphold — Vi er i skrivende stund tilbake i Oslo etter en finfin helg i Göteborg, og her er første bloggpost fra helga vår: Fredag kveld sjekket vi inn på Scandic Rubinen da klokka var...

Svipptur til Bergen i juni, for kos og konsert

På turen hadde jeg kun med meg kompaktkameraet, og ikke speilrefleksen, og bildene i dette innlegget er derfor ikke heeeelt optimale, sånn kvalitetsmessig! Torsdag kveld etter jobb suste jeg avsted til...

Stockholm-tur, 16.-18. september

Bedre seint enn aldri?! Her kommer et bildedryss fra Stockholm-turen jeg var på for et par uker siden, sammen med mine fine kolleger Mari, Ingunn, Sala og Christiane! Lørdag morgen spiste vi frokost på...

Browsing latest articles
Browse All 28 View Live

Latest Images

Pangarap Quotes

Vimeo 10.7.0 by Vimeo.com, Inc.